Slidte tænder

Behandlinger

Nu om dage bevarer folk i Danmark heldigvis deres egne tænder længere, hvilket jo er godt nyt. Imidlertid er der også mange, som må se deres tænder blive slidte og korte, hvilket der kan være mange årsager til bl.a. tænderskæren, spisevaner eller almensygdomme. Tænderskæren kan forårsage svært slid på tænderne og være årsag til spændingshovedpine og smerter i tyggemuskler og kæbeled.

Endeligt kan man slide så meget af tænderne, at de bliver kuldefølsomme, og tandnerven kan tage skade.

Det er vigtigt at finde frem til årsagen til tandsliddet, så tilstanden kan behandles korrekt. Ofte kan problemet klares med minimal behandling i form af en bidskinne, men indimellem er det nødvendigt at genopbygge tænderne til deres oprindelige facon for at sikre, at de tygger ordentligt igen. Her vil behandlingen ofte være plastfyldninger, mens behandling med porcelænskroner kun vil være nødvendigt i mere omfattende tilfælde.

Et meget slidt tandsæt kan være udfordrende at genopbygge, så tandlægen vil ved de regelmæssige eftersyn holde nøje øje med, om der er tegn til slidskader. Alle tandlæger ved Tandlægerne i Biesgade har deltaget i omfattende kurser i genopbygning af slidte tandsæt.

Hos Tandlægerne i Biesgade er vi
altid parate til at besvare eventuelle spørgsmål om behandlinger, priser m.m.
Du kan også skrive til os via nedenstående formular.
Tak! Din besked er nu sendt.
Hov! Noget gik galt ved indsendingen af beskeden.